Räls och Byggnation

Tåg vid perrongen i Borgholm

Loket "Böda" BBJ 2 med manskap och ett rallarlag på vagnen!

Spårvidd: 891mm
Största lutning: 10 promille (BBJ)
Minsta kurvradie i huvudspår: 300m
Ballast, Bredd: 2 m
Ballast, djup: 0,4 m
Slipers, längd: 1,7 m
Slipers, tjocklek: 0,125 m
Rälsvikt, skenor: 15 kg/m
Största slipersavstånd: 600mm
Skarvjärn, längd 470mm
Största Hjultryck: 3000 kg
Största tjänstevikt på Lok: 23500 kg
Största tåghastighet med ånglok: 35 km/tim
Hastighet med ånglok tillämpad i Tidtabellen: 30 km/tim

© Fredrik And© Fredrik Andersonerson





Skriv en kommentar: (Klicka här)

123minsida.se
Bokstäver kvar: 160
OK Skickar...

Mats Elfquist | Svar 03.05.2015 08.53

1946 åkte jag och mina föräldrar på järnvägen mellan Färjestaden och upp till Köpingsvik och tillbaka. Intressanta bilder.

Se alla kommentarer

| Svar

Senaste kommentarer

25.02 | 11:18

CONSTANTIA, ex, Marina, seglar varje år 3-4000 mil med ca 400 ungdomar och 200 vuxna i nordiska vatten. Skolklasser, Tall Ships Race, Fyn Rundt. Se hemsidan

...
24.02 | 17:05

Min morfar Edvin var skeppare på Elly, har en fin tavla-foto på skutan. Har en del foton och sjömansbok om intresse finns.

...
27.09 | 13:12

Hej på er.
Jag mönstrar på Sydfart idag 2017-09-27 för att lossa majs i Karlshamn,det ska bli en underbar upplevelse.
Ps Hoppas Jag...
Peter Helgesson

...
14.03 | 18:16

Var med på denna resan. vi fick gå av i skjuta på i en uppförsbacke utanför Färjestaden om jag minns rätt.

...
Du gillar den här sidan